Tuesday, October 1, 2013

bila semua nya naik..maka...

bila semua nya makin naik...gula naik harga..minyak petrol naik harga semua nya naik...
maka tak payah lah melenting ye..cari penyelesaian...kita kurangkan apa yang sepatutnya...
aku bukan PRO gomen..tapi bila fikir balik kan...melenting bagai nak gila pun tak guna...
sebab harga tetap dinaikkan..
kalau orang yang gaji puluh ribu pun merungut apalah lagi aku yang takat ribu je ini ..gaji tak cecah puluh ribu pun ..memang sangat terasa sangat dengan semua kenaikan ini...
nak melenting pun tak guna...
dia bagi semua sebelum election..lepas election rasakan lah...huhuhuhu...dia mengambil pulok...hohoho...

so dengan itu aku print payslip aku...aku cut potong yang tak sepatutnya dalam payslip aku..huhu..
aku ada ambik insurans Cuepacs Etiqa...sebulan potong untuk 2 nama..1 nama aku...1 lagi nama anak aku qas...
so sejak banyak barang naik aku pun nekad lah nak batalkan insurans itu..
memang rasa betul ke tindakan aku ini...
lepas itu aku fikir aku ada GL..GL ini khas untuk kakitangan awam ..untuk digunakan di hospital-hospital kerajaan...
takpe lah hospital kerajaan pun 
buat sementara je..nanti bila aku dah stabil balik..aku ambik lah balik kut..hahaha..
lagipun GL pun cover untuk anak-anak dan suami lagi..
tak kira lah kena operation ke apa ke..
selagi tak major operation...
kita berdoa moga Allah berikan kesihatan kepada kita dan anak-anak serta suami..
aku pun rasa sangat beruntung sebab ada klinik panel yang cover
 untuk sakit pening aku n anak-anak dan suami..alhamdulilah..

apapun selagi boleh berjimat kita jimat k..
beli yang perlu sahaja..
rezeki itu Allah yang beri..
apabila kita rasa cukup maka cukup lah rezeki kita itu..
selalu memberi duit pada ibubapa..itu yang penting..
lagi akan Allah murahkan rezeki kita..

ok lah entry hari ini takde gambo..huhuhu..
tapi kena baca jugak blog aku tau..hahahaha *paksa*

ok daaa....

No comments:

Post a Comment