Wednesday, August 14, 2013

selamat hari raya..

kahkah dah seminggu raya baru aku nak wish kan..itulah sebelum raya biasalah mood nak hapdet memang ke sungai ye..ingat nak raya je.
alkisah nya raya tahun ini aku beraya di kampung laki aku kat pahang...
memang sibuk ye kalau beraya di kampung...
pinggan mangkuk tak sempat dah guna balik..huhu
aku sibuk gak..sibuk jaga si tecit itu..nak lepas kan dia merangkak rumah mertua aku banyak barang..asik nak masuk mulut je jumpa apa2..adehhh..so berdukung saja je lah dia..
sampai ngada2 bila balik rumah asik nak dukung je jugak..hohoho..

dan paling tak best sebab satu gambar raya pun takde...sobsob..
sebab pagi2 lagi laki aku dah gerak pergi takbir raya dari rumah ke rumah...
kiranya sekali dengan marhaban jugak lah...
kalau nak bercukur jambul boleh lah buat sekali pagi raya itu...
itu lah tradisi kat kampung laki aku..itulah meriah nya..

kalau masa mula2 aku kawin dengan laki aku..dorang makan berhidang ok..jenuh wehhh..banyak pinggan mangkuk nak guna..kena cedok sikit2 masuk pinggan..
pinggan pulak berlambak nak guna..nak basuh pun berlambak..
sekarang dah cerdik sikit..hahaha..buat style buffet je..nak makan amek sendiri..cuma penat nak basuh pinggan mangkuk makan itu jelah..
aku suruh mak mertua pakai pinggan polisterin..dia tak mau kata sayang kalau tak guna pinggan plastik..mesti nak guna pinggan plastik jugak..mak mertua i very the jaga alam sekitar..hahaha..
so hasil nye basuh pinggan dekat 2 bekas oke...*urut pinggan* ..hahaha

citer qas plak..dia pagi2  dah ikut laki aku g takbir ..
so banyaklah duit raya dia..
adik dia tido je..hahaha...bila nak beraya je tido..
setiap kali nak g beraya je mengantuk..haha..
so ayah dia lah aku suruh jaga biar aku g beraya dengan adik2 ipar ku..hahaha
mak mertua aku pun tak larat sangat..so anak2 dia dan menantu2 ini lah g beraya rumah2 jiran sekeliling..
dah 6 tahun kawin pun ramai tanya aku ini siapa..sobsob..
bila sebut nama laki aku baru dorang kata "oooooo"..hahahaha
nampak sangat i ini low profile..hahahaha...tuih..

so ini lah kisah raya ku..biasa2 je..lebih happy anak2 je..tahun depan giliran umh ku..misi untuk tangkap raya sebanyak nye..sampai penuh memory card..huahuahua...

No comments:

Post a Comment