Tuesday, April 9, 2013

ubat homeopati..

alloo...

siapa pernah dengar ubat homeopati...aku rasa sekarang dah ramai guna dan jenis rawatan alternatif ini...
aku adalalh salah seorang pengguna tegar nya..wah gitew...
actually homeopati ini tak de sebarang dadah di dalam ubat yang dibekalkan..
kalau makan ubat ini memang kena banyak bersabar sebab tindakbalas ubat ini ikut pada kesesuaian badan yang menggunakan nya..

mak aku memang pengguna homeopati yang tegar...
aku pun adalah salah satu anak yang diberikan ubat homeopati secara berterusan..
demam n selsema memang mak aku takkan bagi ubat ada campuran dadah ini...
memang akan bagi homeopati...
alhamdulilah sepanjang aku 28thn hidup ini memang aku tak pernah kena demam campak lagi..alhamdulilah..
sebab memang kalau aku demam atau sakit apapun memang mak aku akan bagi ubat homeopati...
ada sekali itu aku demam teruk...arwah abah suruh mak aku bagi ubat biasa dulu sebab kesian tengok aku masa itu badan aku dah panas sangat...mak aku tak nak bagi..hahaha...akhirnya arwah abah bagi gak ubat lain ..aku pun termuntah tak boleh terima ubat lain dah selain homeopati..hahahaha...

sebab ubat homeopati ini tiada perasa ..hanya manis biasa...
tiada campuran pewarna langsung..

sekarang ini aku buat pada anak2 aku..
memang kalau selsema dan batuk atau paling kritikal demam 
memang aku akan bagi homeopati sahaja...
kecuali kalau terdesak sangat ubat homeopati tak de stok dalam tangan baru lah aku bagi ubat biasa itu pun bagi nak kurang kan kepanasan demam itu...

kalau setakat selsema dan batuk memang aku akan bagi ubat homeopati..
aku perasan kalau qas itu aku bagi ubat selsema ubat biasa kan..memang dia akan jadi ngantuk je...letih tak bermaya...
tapi kalau aku homeopati memang dia akan cergas walaupun batuk...
berbeza sangat antara ubat biasa n ubat homeopati...

qas aku stat bagi masa dia sebulan sebab masa itu dia suka kembung perut...
memang agak lambat tapi selepas itu elok je dah takde kembung perot dia...
dia terkentut2 buang angin..sangat elok...
semasa dia baby sehingga ke setahun memang jarang demam...
kalau demam pun dalam setengaha hari je...selepas itu ok bila dah bagi ubat homeopati itu...

memang elok ubat homeopati...tak pernah mengecewakan lagi aku dan anak2...
sangat elok...
walaupun aku percaya ubat homeopati tapi suntikan vaksin pun aku still ikut semua...
still follow up dengan klinik kerajaan...

oklah rasa2 itu je pada aku tanggapan dan pendapat tentang homeopati...
sangat bagus...

:)

No comments:

Post a Comment