Monday, April 15, 2013

nak cerita pasal qas ini...

okey nak cerita pasal anak dara aku yang sulung ini...
mulut makin becok...
sehari memang beratus perkataan aku dengo dia bercakap...
letih aku dengar nya..
kadang2 sampai aku tanya dia "kakak,kakak tak penat ke bercakap je..."?
bila dia dengo aku tanya dia macam gitu dia senyap lah sikit..lepas itu dia sambung bercakap balik..pfftt...

kadang2 nampak macam dia dh matang pada usia dia itu..
kadang2 aku nampak dia mengada2 lebih sangat aishhh...
sikit2  nak menangis...sikit2 nak sentap.com...ada je tau..
kadang2 sampai aku buat tak tahu je kalau dia sentap..hahaha
malas nak layan...tapi kalau en.laki a.k.a en.ayah layan je kerenah dia itu..
kalau dengan aku ikut mood ye..kalau mood aku nak layan dia..aku pujuk lah..kalau aku malas aku buat tak tahu je..hahahaha..

geram weh kalau tetiba nak sentap ni kan...so buat boh layan ye..hahaha

dari segi pelajaran aku tengok dia cepat tangkap bila teacher dia ajar semua...tapiiii...
kalau nak buat kerja sekolah sangat lah dia mengelat nya...
dia suka berlengah...suka termenung...suka buat blur..suka berangan bila suruh buat keje sekolah itu...
aku kadang2 jadi baran nak suh dia settlekan keje sekolah dia...
sampai aku ugut...geram..
kadang2 aku reverse psikologi balik...
aku kata kalau tak siap keje sekolah ibu tak kena marah dengan teacher..kakak yang kena marah...
hahahaha..psiko gile aku..
hahaha...
nak wat guano kalau dah blur nya anak aku itu...

semalam lagi kelakar aku ...masa itu baru bangun pagi...dalam kul 10 pagi..qas kalau bangun mesti tengok astro ceria dia itu..
sekali tiba2 dia masuk bilik...
baring atas tilam aku sambil tekup muka..
aku tanya dia kenapa...
dia pusing muka nangis...
aikkk aku pun pelik...
"apasal kakak..mak uda marah ke...?"
dia jawab "bukan"...
"guru dia hilang"
aku plak "guru"?
hahaha..
aku tanya balik "guru siapa yang hilang"?
dia jawab sambil cebik2 muka...hahaha..
"guru dia hilang"..hahahaha..
aku  nak tergelak gila...
aku g ruang tv itu aku tengok laaa dia tengah tengok cite kungfu..ada 5org budak tengah nangis sebab cari guru dia dah hilang entah kemana....
hahahahaha...aku nak gelak pun tak jadi tengok dia sedih gitu..hahahaha...
adehai minah ini touching gile kut...
hati tauhu betul..hahaha...

sama lah cam aku..eh ye ke?aku sejak jadi ibu je hati cepat sayu ni...hahaha..
masa kecik dulu hati aku kental woo..ye ke??

oklah itu leh cerita pasal ank dara aku yang sulung itu...

:)

No comments:

Post a Comment