Tuesday, October 2, 2012

sekejap je dah 34minggu..

huhu..sekejap je kan dah masuk 8bulan..lagi berapa minggu je nak bersalin dah...kalau ikut tempoh lagi 2 minggu dah boleh bersalin dah...huhu

excited sebenarnya...sebab aku dah tak larat...lagi satu bulan ini birthday anak dara aku itu..
semalam dia col guna hp ayah dia...
qas: ibu,bila ibu nak beli hepi birthday (kek) qas??
ibu: ibu beli kek je...hadiah ayah yang beli..
qas : terima kasih ibu..(penuh sopan santun)
ibu : tapi birthday qas lambat lagi ...lagi 23hari tau...
qas: takpe..terima kasih ibu...(anak siapa lah yang sopan itu)

hahahaha...aku gelak aje perkataan dia itu..

sekarang dah banyak cakap...gaya cakap pun dah macam orang dewasa...tak terlarat nak layan..hahahaha..

aku tanya qas ..qas nak baby kuar bila...hehehe...
dia jawab minggu depan lah..
tak sabar dah dia nak dapat adik..
aku n kakak aku gelak kan aje...

kakak aku cakap lah...qas doalah ibu senang bersalin dan baby keluar nanti sihat..boleh qas jumpa baby cepat..
pastu tetiba dia sebak n nangis..
aihhh lembut sungguh hati anak dara aku ini...hehehehe
nak gelak tengok gelagat dia...

apapun bila dah masuk 34minggu ini..badan semakin tak larat..makan pun sikit2 je tapi kerap...sebab perut tak boleh masuk sekali banyak ..cepat sebu...

kaki semakin membesar..tapi tak bengkak..cuma kat bahagian betis itu jadi besar..hahaha..
perut tak turun ke bawah lagi..so belum masa lagi..
kalau beranak qas dulu...qas memang cukup2 bulan..genap 40minggu aku bersalin kan dia..
ini aku rasa macam aku bersalin awal je..
kalau ikut due aku 11.11.12..dah cantik dah tarikh itu..tapi kalau nak terberanak awal takpe lah...
sama bulan lahir dengan qas pun takpe lah..yang penting dah cukup bulan...:)

khamis ini ada checkup lagi...nak pergi awal lah..tak larat dah nak tunggu lama2 kat klinik...ramai orang sekarang ini kat klinik..
rasa malas dah nak pergi klinik...huhuhu...

tempat bersalin: ada 2 tempat (tamak tul aku)
kalau sempat hospital selayang...
kalau tak sempat hospital sg.buloh...
gagagaga...


itu jelah nak cerita..
thanks sudi membaca..
(ayat sopan penuh santun)
:)

No comments:

Post a Comment