Monday, October 8, 2012

dia masih suamiku...

ada setengah perempuan cakap berdekah kata kalau suami dorang curang..dorang sanggup nak potong anu suami dorang itu...
tapi lah kalau betul terjadi rasa nya korang sanggup ke nak potong anu itu...??
buang masa dan silap hari bulan masuk penjara...sia2 je kan..
so tak payah cakap berdekah sangat...maksud berdekah cakap hebat tau...
bukan apa memang tak terjadi lagi kan..cuba lah dah terjadi nanti ...apa rasa nya...

aku dulu pun kata macam itu..tapi bila dah terkena batang hidung sendiri..hanya mampu menangis okey..
tak mampu dah nak amik pisau pergi kerat anu mamat itu...takkan mampu punya...
lagi banyak fikir nak selesaikan dari fikir nak potong anu itu..

kebanyakan semua kawan aku yang tak pernah rasa lagi kata aku kuat...
aku kuat sebab anak...
dorang kata mungkin dorang takkan sekuat aku kalau dapat tahu suami curang dan boleh pertahankan lagi rumahtangga itu..
habis korang nak ke naik turun mahkamah...bergaduh depan anak2...
menangis jer meratapi nasib..

ye aku menangis..
ye aku meraung..
siapa tak sakit hati..
siapa tak kecewa..

tapi aku muhasabah diri..
aku tak sesempurna mana..

tapi masalah boleh selesai ke dengan menangis...
boleh selesai ke dengan potong anu suami..
tak selesai okey..
bertambah lagi masalah adalah..

cukuplah aku dengan suami berpisah selama 5bulan..
aku n anak aku jadi murung...
anak aku jadi suka nangis...
suka cari perhatian...

akhirnya suami aku sendiri tak tahan berpisah dengan anak dia..
orang lelaki kelemahan dia hanya pada anak...
tak tahulah kalau lelaki lain..
dan aku bertahan sebab anak jugak..
siapa tak tawar hati kan..
aku tawar hati ...tapi aku pandang mata anak aku...aku tak sampai hati..
ini lah pengorbanan seorang ibu...

sebab itu kita tengok mak2 kita bertahan dengan ayah kita...walaupun ayah kita baran nak mampus kan...
tapi mak kita still tahan..
sebab mak dulu2 memikirkan anak2 yang ramai dan rapat...
redha je...

sekarang aku dah tak peduli dah semua itu...
pada aku sekarang dah akhir zaman...
biarlah kita buat amal ibadat banyak2...
jalankan tanggungjawab sebagai isteri sebaik mungkin..
pada isteri,jangan terlalu percaya suami kita...

aku bukan menghasut..tapi aku rasa terlalu kecewa bila terlalu percayakan suami ini...
100% k..sebab aku terlalu menyayangi..akhirnya hati aku luka dan sampai sekarang masih ada luka itu...

tapi aku mohon pada Allah moga hubungan ini sentiasa berkekalan hingga ke syurga..
seteruk2 mana pun dia...dia masih suami ku...
dia masih ayah kepada anak2 ku..
masih ada kebaikan dia dalam hati aku ini...

mak aku selalu pesan 
walau banyak mana pun buruk suami kita..fikirkan kebaikan suami kita dulu..
jangan ikutkan bisikan syaitan yang sememangnya mahu menghancurkan masjid yang dibina
 oleh anak Adam dan Hawa..
sesungguhnya yang segala yang baik dan ujian serta dugaan datang dari Allah S.W.T itu mahu menguji hati kita sebagai manusia...sebab apabila kita diuji itu tanda cinta Allah S.W.T pada hambanya yang naif ini...
segala yang buruk datang dari aku yang serba serbi kekurangan mengharapkan moga Allah S.W.T. mengampunkan dosa2 aku dan permudahkan segala urusan aku di dunia yang sementara ini...

No comments:

Post a Comment