Wednesday, September 19, 2012

Rindu Abah..

kadang-kadang biarlah duk bz buat kerja..kalau duduk termenung ini mulalah kan teringat arwah...tapi kita manusia kan..mana boleh melupakan orang yang kita paling sayang seumur hidup ini...

dalam hidup ini keredhaan lah paling payah kita nak tempuh kan..
macam itulah jugak aku...arwah meninggal hampir 6bulan...kalau tanya dalam hati aku dah pun redha..
tapi ingatan sentiasa teringat kat arwah...sangat rindukan arwah...

masa arwah pergi ....aku baru peknen 2bulan...masa aku sampai hospital aku rilek lagi...
masa itu aku blur kut...sebab aku agak teruk mabuk...dengan keadaan badan yang lemah..
kakak ipar aku telefon bagitau abah dah tiada...
aku boleh terdiam je..sambil bagitau kt ayah qas abah dah tiada...
rilek je otak aku masa itu..

tak rasa sedih..
jiwa rasa kosong...

bila sampai hospital pun aku masih tak rasa apa-apa..
bila aku sampai rumah mak kat rawang..
dan jenazah arwah sampai dari hospital barulah mencurah-curah airmata aku tengok arwah dalam bentuk jasad tidak bergerak dah..
sehingga tak mampu airmata ini berhenti..

hinggalah arwah dikebumikan..

perit memang perit kehilangan orang tersayang...
tapi Allah gantikan dengan bakal "kehadiran" orang baru..
bukan satu je Allah gantikan..
tapi dua Allah gantikan dengan pemergian arwah..
selang selepas sebulan itu kakak aku pun disahkan peknen juga..
ada hikmah yang kita tak nampak kan..
percaturan Allah itu sudah indah buat hambanya...

cuma arwah tidak dapat melihat bakal cucu-cucu nya ini...
selalu kalau cucu yang baru dilahirkan sampai kerumah arwah akan azankan buat cucu nya..
itulah paling aku susah untuk lupakan dan aku berkata dalam hati selepas ini takkan ada dah arwah azankan cucu-cucunya lagi...
:(




No comments:

Post a Comment