Tuesday, September 25, 2012

Pencarian Tadika buat Anak Dara ku...

tadi dah telefon satu tadika kat kawasan rumah aku itu...pada mula nya aku nak hantar qas kat tadika lain yang ok sikit..tapi itulah...tak telefon lagi tanya harga...lepas itu siapa lah nak hantar anak dara aku itu...aku dah kerja jauh...takkan pukul 6.30pagi dah terjenguk kat depan tadika itu kut...kesian lah nak tunggu sampai kul 12...tak ke muak budak itu nanti..dah lah qas itu kepala angin sikit..

so sekarang aku amsih mencari..
memang ada tadika yang betul-betul dekat dengan rumah mak aku...
seberang jalan je..
aku dah telefon tadi tanya..
bayaran pendahuluan
keseluruhan RM 530/-
pehh peluh ketiak dengar...

bulanan dalam rm 130/-
bila aku tanya ofismate aku kata oklah tak mahal sangat..
pembelajaran dalam BI/BM..
utamakan pembelajaran 3M itulah..

tapi yang ini tak lah islamik sangat...
aku nak islamik sikit..
yelah aku ini nak ajar dekat rumah...masa sangat terhad..
doa2 asas itu boleh lah aku ajar..
contoh masa sebulan puasa hari itu..
qas dah boleh hafal doa buka puasa..
alhamdulilah..walaupun pelat2 sikit...
sampai dia tengah berak pun baca doa buka puasa..lorrr...

dan mengenangkan kakak aku yang akan amik dia dari tadika..dan kakak aku tak pandai drive..
memang rasa nya akan hantar dia tadika yang berdekatan dengan rumah je lah..
sebab tahun depan ada baby lagi..
kesian kakak aku nanti..
nak amik qas lagi..nak jaga baby lagi..huhuhuhu...

masa qas 6tahun lah baru ibu hantar qas tadika islamik yer...
sekejap je anak nak masuk tadika..

pejam celik pejam celik nanti nak masuk darjah 1 plak...nasib masa itu baby dah besar sikit...
kakak qas masuk darjah 1...baby dah umur 3tahun dah...eh ye ke..betul kut..konfuse jup aku..hahahaha...

tapi buat masa ini aku masih mencari yang ok dan berpatutan..
tapi itulah demi anak mahal sikit pun ibu dengan ayah ikatlah perut..( T  T )
itulah uollss anak makin besar makin banyak belanja yer..
tak kira lah masuk sekolah swasta ke atau gomen..
duit tetap kena keluar bagaikan air di lautan ...huhuhu



 uwaa anak ibu dah makin besar lah...hukhukhuk..
rasa benor diri makin tua..
hukhukhukhuk...

No comments:

Post a Comment