Friday, August 10, 2012

check up 26 minggu

semalam pergi check up untuk 26minggu..
adeh dapat nombor pun agak dah banyak..sebab tak larat sejak dah masuk 6bulan ini...
rasa badan lemah...

sampai klinik 8.30 pg...amik no dapatlah no 2015...huhuhuhu..
duduk timbang berat..tapi masa check up semalam tak ramai ibu mengandung...
banyak check up baby..
so sekejap je lah...

berat aku tak naik...naik pun berapa je kut..
berat : 70.5kg..T T
so nurse kata takpe bulan puasa...
kencing pun kotor...hukhuk..
aku bagitau nurse rasa macam dah banyak minum air tapi entahlah pergi mana air itu..hehehehe..
nurse itu pun sengih je..hehehehe..
bila cek tinggi rahim...ini yang suspen..
nurse kata baby aku besor...
sampai 2orang nurse yang check...
dia kata nak ada lemak tak de plak dia tengok perut aku penuh lemak ke..
sebab bila cek kepanjangan itu...sampai 31cm..
huhuhu..
berdebar jantung aku masa itu...
sebab dia kata baby aku macam dah usia 30minggu..
nurse itu pun kata semalam dia check up altenatal ramai perut ibu besar..
nurse itu siap tanya betul ke tarikh last period aku...aku pun jawap lah betul..
huhuhuhu..

seram lah dengar baby besor..
so kata jumpa doktor lah...
boleh scan sekali...

selang berapa minit itu 
doktor scan...
aku tanya baby saya besor ke doktor..??
doktor kata kejap saya ukur dulu....
doktor kata ok ikut usia kandungan..
eh pulak...confuse aku..
doktor kata masih songsang tapi takpe sebab masih 6bulan..
nanti baby akan berpusing lagi...
air ketuban pun ok tak banyak dan tak kurang...

tapi aku kena checkup lagi 2minggu akan datang iaitu pada hari raya ke lima...alaaaaa...tak boleh makan lebih2 ...huhuhuhu...
lepas itu kena minum air gula ...minggu berikut nya...
nurse suruh awalkan pada 28minggu...sepatutnya 31minggu tapi nurse kata awalkan lah...
huhuhu rasa nak nangis je...tak nak boleh tak??..arghhhh..!!!

aku siap cakap dengan nurse tak boleh lah saya makan banyak macam ni raya ini nurse...hehehehe..
nurse gelak je...nurse kata makan je tapi janganlah dalam kuantiti yang banyak sangat...

baik nurse...

so habis check up 10.30pg...

No comments:

Post a Comment