Monday, July 23, 2012

puasa hari 1-2

nasib ler puasa hari 1 jatuh hari cuti...tapi aku masih serba salah boleh ke aku puasa ini...huhuhu..bukan apa...kalau bangun pagi masih rasa loya..huhuhu...tapi aku gagahkan juga..sahur hari pertama itu makan roti telur je dengan minum air...rasa macam larat je..tapi sepanjang hari gaklah baring je..kakak aku kata klu rasa nak muntah ke pening ke baring je..tak payah ikut hati nak berbuka...bertahan...macam kejam je bunyik nya kan..hahaha

tapi aku bertahan sebab adik beradik aku semua balik masa itu...borak2 tak sedar diri tengah puasa ..huhuhu...sedar2 je dah berbuka...huhu...
menu berbuka masa itu bubur lambuk dan nasi impit dengan ayam berinai..
aku makan bubur lambuk je...tapi air aku tak minum banyak takut kenyang n terkeluar balik pun ye..so makan perlahan2 ...nasib lah ayah qas ada..dia melayan anak dara dia itu dengan sabar nya...aku paling tak sabar kalau tengah berbuka anak2 meragam..aduhai..rasa macam ye lah kitakan dah lapar...tiba2 anak request macam2...dahlah tengah lapar ...dengar pulak rengekan anak nak air lah...padahal bukan dia puasa pun...dalam nada lemah aku menjawab..."sabarlah dik ibu tak jamah makanan lagi ini..adik dah minta macam2"...ayah dia dengor..terus bangun amik air untuk anak dara dia itu...

hari 2 puasa ...aku masak mihun sup...tengah masak2 tiba rasa pening...angin naik ke tekak...rasa macam nak muntah...aduhai...masa itu jam dah 6.00petang...aku cakap kat baby...bertahan lah k...sekejap je lagi..akhirnya dah siap masak itu aku terus baring...rasa macam pening..tekak tiba2 rasa loya..berdoa je semoga Allah kuatkan aku untuk habiskan puasa semalam...akhirnya alhamdulilah dapat juga redah puasa hari ke 2 itu dengan jayanya...

selepas itu terus aku solat maghrib dan baring...sedar2 je dah jam 9.00malam...anak dara datang senyum2...baring kat sebelah...sambil cakap nak susu...tapi aku tak layan je...huhuhu
kakak aku datang panggil tido dengan kakak aku...dia ikut bawa selimut dia semua tido dengan kakak aku..
pastu aku tertidur balik dan sedar kul 4.00 pagi tengok anak dara itu kat sebelah aku...tak tahu lah bila masa dia tido sebelah aku..( - - )

harap2 lah hari ini dapat bertahan sehingga buka...sebab hari ini lagi mencabar sebab KERJA..dan pagi2 tadi lagi aku dah mengadap jem yang azab gile...aduh..harap2 balik kerja janganlah jem teruk sangat..huhuhu...kalau tidak menangis aku nanti...mula lah kan hati nak sebak je kan..huhuhu...

No comments:

Post a Comment