Wednesday, July 4, 2012

kisah pregnant kakak ku...

tajuk kurlass oke...sebab apa...kakak aku dah berusia 38tahun...dan dia PEKNEN anak ke 6...rejeki betul..huhuhu...so masa anak dia yang ke 5 itu dia checkup kat KK Kuang..dekat dengan kawasan rumah dia lah...kali ini dia checkup sama tempat dengan aku..kat KK Batu Arang...masa mula 2 dia nak buka buku itu rasa macam kelakar pulak sebab macam2 dia tanya aku...hahaha...aduh lang macam anak sulung lak ko peknen ini kan...hehehe...rupanya ada sejarah hitam dia kat KK Kuang itu...kakak aku cerita lah masa dekat KK Kuang itu kan nurse2 dia garang2...pastu memang tak mesra alam flora lah kan.."siap tanya kakak aku peknen anak keberapa kak..kakak aku pun jawab lah anak ke 5...pastu siap lagi nurse itu sound ....lepas ini stop lah yer...makan pil perancang...!!"ewah..ewah...kadang2 fikirlah logik ....kakak aku itu bukan beranak tiap2 tahun kut....kalau tiap2 tahun mungkinlah nurse itu bengang kan..lepas muka kakak aku ...kakak aku lagi tahun depan..baru lah logik kalau dia nak marah n perli2 cam gitu kan...
masa kat KK Batu Arang ini nurse itu tanya baik je..."ini anak ke berapa kak ...kakak aku jawab anak ke 6...ooo rasa2 nye akak nak tambah lagi anak tak??kakak aku jawab dah lah ini yang terakhir(yelah itu lang oii)...huhu...pastu siap itu bisik kat kakak aku..akak baru 38tahun...ada patient lain itu dah 45tahun kak still peknen lagi"...kakak aku macam terkesima jer nurse cakap camtu kat dia....lagi menggalakkan je nurse ini tau suruh kakak aku beranak ramai...hehehehe...

apapun memang kakak aku puji KK Batu Arang ini...semua nurse yang buat kan...aku pun suka kat KK Batu Arang ini...buku pink memang nurse je yang pegang...dulu aku masa kat KK Ampang tak sebest macam kat KK Batu Arang ini...buku pink ibu kena pegang kalau kat KK lain..yang kat KK Batu Arang ini nurse yang pegang dan monitor sorang2 ibu itu.....

apapun gula kakak aku tinggi...kesian kat kakak aku...kena ulang cek darah je lah...masa anak ke5 dia dah kena diabetis...yelah faktor usia...sebelum minum air gula 5.3 selepas minum air gula 8.6...tinggi jugak...tapi kakak aku cerita masa dengan dia minum air gula ada ibu ini baru umur 20an tapi gula tinggi dari kakak aku ..cecah belas2 oke....uit ngeri aku dengar...

semoga kakak aku mampu menempuh dugaan ini...kalau ko tak mampu lang ko tak payah peknen dahlah kak...hahahahahaha....

eh ini untuk aku jugak...moga2 aku pun tabah menempuh checkup2 akan datang ini...huhuhu...

2 comments:

  1. wah bagus nya.. 38tahun anak nak masuk 6.. rezeki.
    Alhamdulillah..


    : terima kasih follow , saya dah follow balik :)

    ReplyDelete
  2. hehe..rezeki masing2..nt lepas ini yana pulak..jgn pts asa k..baru lg kan..berusaha tangga kejayaan..hehehe...

    ReplyDelete