Monday, July 30, 2012

kegilaan minum air kelapa muda..

hari jumaat lepas ayah qas beli air kelapa muda dekat2 bazar kt greenvalley ...sedap sangat air kelapa itu...muda sangat..isi pun tak banyak...dapatlah dalam satu jug kaca ikea itu...aku tambah ais..dapatlah banyak sikit...tengok macam cair je...tapi bila dah berbuka dah minum ...
SEDAPNYAAAAAAAAAA...
ayah qas dan kakak aku dapat minum sikit je...
yang selebihnya aku yang minum sampai habis 1 jug itu..memang sedap gila weh...walaupun takde isi kelapa sangat...
tapi sedap...harga dalam RM 3/-

hari sabtu itu ayah qas beli lagi..dia melayan je tekak aku ini...hahaha
tiap2 hari kalau boleh aku nak minum air kelapa...dah jadi cam ketagih pulak..
tapi kali ini air kelapa itu tak sedap sangat..sebab beli kt tempat lain...
ais banyak pulak itu...rasa tawar...macam air barli pun ye rasanya...
mahal lah plak itu..
RM 4/- tau...memang banyak...
banyak sebab letak ais...tapi rasa tak original macam yang sebelum aku minum masa hari jumaat itu...
tapi habis juga...
hahahahaha...
dasar kuat minum air betul aku ini...

tapi memang bila aku berbuka...aku banyak minum air dari makan...
lagi2 kalau berbuka dengan nasi..makan pun sikit je..
tak suka sangat makan nasi lah..
kalau sahur boleh makan nasi...
tapi kalau berbuka..sangat payah nak habiskan nasi...
dah lah dapat laki asyik nak buka makan nasi je..
sahur pun nasi lagi...muak aku...

akhirnya aku asik minum air je lah berbuka...
tapi sekarang dah jarang muntah petang...sebab sahur aku amik HO..HO...HO...Horlicks...
tapi yang 3 in 1 punye..sedap..pastu aku kan tak minum susu...eloklah aku amik horlicks sebab mengenyangkan aku...dan ada vitamin dalam horlicks itu...alhamdulilah setakat ini bertahan...



sedapnyaa...air kelapa...nyummm...nyummm...

2 comments:

  1. sedapnyer air kelapa...
    tapi husben x bagi selalu minum sgt...
    huhuhu..

    dah nak dekat bersalin bru boleh..
    huhuhu...

    ReplyDelete
  2. oo ye ke...sy dh minum air kelapa dri awal 5bulan lg...sedap btl tau..xpe minum sikit2 je..sy jenis minum tak henggat dunia punye...hehehe..

    ReplyDelete