Thursday, July 12, 2012

Checkup 22minggu...

rasa hari ini checkup sekejap je..sampai kat KK dalam pukul 7.30pagi...
masa itu tak ramai orang pun lagi...tekan nombor dapat no 2002..wah 1st checkup dulu dapat 2022..hukhuk..
letak buku kat meja nurse itu..
dalam pukul 8 dah start panggil nombor
nurse cek BP..
nurse kata ok..takut jugak sebab berapa hari ini aku agak stress dengan kerja opis makin berlambak ini..dengan drive jauh lagi...
nurse kata nanti kena amik darah ye...aduyai
sebelum itu nurse suruh cek urine dulu...nasib minum air pagi tadi  sebelum pergi checkup..
dah cek urine semua...
nurse panggil amik darah..
sekali aku dapat sister ala yang pakai baju biru pekat itu lah...dalam hati dah terdetik dah ini...kalau sister mesti tak terer punya amik darah..
sekali betul..DANGGG....sister itu cucuk tangan aku belah kiri..darah tak keluar..padahal masa 1st checkup itu nurse biasa yang buat sekali je dia cucuk terus kuar ok darah aku...
sister siap cakap apasal halus sangat urat awak...
nak je jawap jangan tanya soalan bodoh boleh!
tapi jawap dalam hati je lah..huhu..
sister itu kata tengok tangan sebelah kanan pulak...
aku pun tunjuk lah tangan kanan pulak..
aku genggam sekuatnya..barulah jumpa urat..
dan kuarlah darah itu dengan amannya...nasib senang tangan belah kanan ini..

sebab apa aku cakap sister tak pandai amik darah...sebab masa aku peknen kan qas...sister lah amik darah aku dekat 5kali oke!! dia cucuk tangan kiri tak lepas...tangan kanan tak lepas...aku elok je tak nervous...bila dia cucuk banyak kali itu terus aku nervous..kalau dah nervous memang jangan kata urat tak jumpa..darah aku pun menyorok macam itu...naik lebam tangan aku masa itu...nak nangis rasa nya..
nurse memang selalu buat oke....sebab itu sekali buat dah boleh jumpa urat kita...kalau sister ini kan dah naik pangkat ...kadang2 je lah dia buat..so dapat pulak urat halus macam aku ini langsung sister itu godek2 tangan aku tak jumpa lah..

eh membebel pulak...sambung balik...
dah amik darah itu tunggu result lah pulak...
sekejap je lah dalam 10minit nombor aku panggil untuk jumpa nurse dulu..
nurse tengok result ...nurse kata bagus tak de masalah..cuma HB aku agak menurun..
tapi nurse kata takpe nanti nurse bagi vitamin makan yer...argghhhh....vitamin lagi...

nurse suruh baring nak cek tinggi rahim dan denyutan baby dalam perut..
nurse tekan perut...nurse kata baby besar sikit lah yer...
tapi takpe jangan bimbang nurse itu kata..

nurse kata sebab semua ok tak payah jumpa doktor lah...
yahooo.com
nurse kata disebabkan takde masalah..appoinment nanti lagi 4minggu lah..
kandungan 28minggu nanti baru scan k..wah gitu..

so inilah result checkup 22minggu

HB :11.7
Berat Badan: 71.6kg- naik 1.6kg
BP :110/70

cuma dalam buku nurse suruh minum susu 3kali sehari...aduyai...gigil nak telan..aku tak minum susu lagi ini...sebelum nurse suruh makan Calciyum itu...kalau tak boleh telan susu...

so harapnya result checkup kali ke 3 nanti ...ok macam ini juga lah..huhuhuhu...
insyaallah amin...

so habis checkup dalam pukul 9.15pagi..
yeahhh...yahoo lagi..

No comments:

Post a Comment