Monday, June 4, 2012

walker baby..??

pemikiran masing-masing mungkin...waktu qas dah dekat 8bulan dulu..tak pernah pun aku terfikir nak belikan dia walker...sebab aku tak suka walker itu...memang baby akan mengikut kita ke mana kita pergi tapi sebenarnya walker ini bahaya ok...dengan kaki2 ibu sekali boleh terlanggar....aku rasa tak perlu sebenarnya walker ini...ada sesetengah berpendapat walker ini permulaan bagi baby berjalan..supaya nanti baby aktif berjalan...okey yang ini aku tak berapa setuju sangat..sebab setiap baby ada peringkat tumbesaran nya...ko jangan expect baby itu baru 8bulan ko nak suruh baby itu jalan...pe excited kesangat ko ini...sampai umur tak sepatutnya ko nak suruh anak ko berjalan...nanti anak ko dah berjalan tak larat nya ko nak mengajar oiii...macam aku sekarang..qas itu tak pernah langsung ber walker k...lancar je dia jalan...laju je dia lari. itu alhamdulilah..Allah dah ciptakan baby itu mengikut perancanganNya...kecuali baby itu berpenyakit dan sebagainya...itu mungkin melambatkan tumbesaran nya..dan mungkin akan melambatkan perjalanan kakinya..tapi jangan memaksa...sampai satu tahap nya pandai lah anak kita itu berjalan dengan sendiri nya...macam qas dekat setahun sebulan dia berjalan..oklah tidak terlalu lambat dan tidak terlalu cepat...kena pada usia ...waktu itu tulang kaki dia pun dah kuat dan pandai stabil kan diri dia...

:)

No comments:

Post a Comment