Tuesday, June 12, 2012

story of qas..

banyak sebenarnya nak cerita tentang bakal kak long ini...tapi aku tak nampak kepimpinan qas sebagai kak long...boleh macam itu...dengan kuat nangis nya...merengek nya...mengada-ngadanya...aduhai pakej okess anak aku itu..

semalam aku balik kerja ada aje adegan menangis...ikut hati malas nak layan tapi nangis dia itu sampai sedu-sedu...tak faham aku ....qas dah stat mengaji sekarang ini...semalam kakak aku tanya dia "qas nak ngaji dengan ibu ker ?? dengan mak uda"...dia pun jawab " dengan ibulah"...oklah fine...aku tak kisah...tapi dia siap seloroh lagi "ibu reti ker ajar qas"...??ok dangggg....( T      T )....kakak aku jawab.."eh ibu pandai oke..ingat ibu xpandai ajar iqra' ker"...muka qas macam selengga je aku tengok..muka cam orang tak percaya...so qas ambik iqra' dia itu..mengaji la dengan aku...dah smpi ayat terakhir itu...kakak aku tegur dia sikit je...dia boleh tetiba nangis...aduhai rasa cam nak lempang kut ....dia boleh sentap kat situ .....aku tak faham knp dia nak sentap...

dan satu perangai qas ketika mengaji ..dia tak FOKUS oke...aku banyak berzikir je mengajar dia semalam.      ( -----) *sambil memegang tasbih*....aku cakap dengan kakak aku...mengajar bila aku n ayah dia tak de...kalau kitaorang ada tetiba dia jadi cengeng oke...memang aku tak faham...tak de bnda apa tetiba nak sentap...

:)

No comments:

Post a Comment