Monday, February 27, 2012

Lain yang dirancang..lain yang jadi nya...

pagi uolls....Salam 1Malaysia...gile skema ...hahahaha....

kan hari itu ada story dekat blog aku nak pergi rumah org2 tua kan...aku pergi...bawak le puteri kesayangan aku itu...nak tinggal kat ayah dia...ayah dia kerja...tapi itulah ....lain yang kita rancang lain yang jadi...elok-elok memang nak buat amal hari sabtu itu...jadi hari tangisan Qasrina....aku naik bas pergi rumah orang-orang tua itu...

masa ini bertolak dari opis aku....pagi jugaklah dalam kul 9 pagi kami pun bergerak....sampai rumah orang-orang tua itu dalam pukul 10.30pg macam itu...tak jauh dekat puchong...tapi ini puchong yang ulu lah...xsilapa aku pulau meranti kut...huahuahua...rumah orang-orang tua ini didalam masjid lama...masjid dah tak digunakan kiranya....

sorry gambo tak de...huhuhu...masa sampai tanjat gugurl tau sebab bukan opis aku nya rombongan nya...ada rombongan student dari MSU...wow....kiranya dah macam dalam tin sardin lah ....nasib lah rumah orang-orang tua itu luas...panjang...itulah kadang-kadang elok buat amal ini ......dan minta bantuan dengan orang ramai untuk membantu tapi elok lah juga sekiranya pemilik rumah orang tua ini janganlah amik banyak sangat agensi dalam satu masa yang sama....dah jadi berlanggar buntut dah ar...huhuhuhu...

tapi itulah ....sambung cerita tengah aku sibuk-sbiuk baru nak masak nasi masa itu...aku pun letak lah qas dengan seekor kucing masa  itu..kucing itu jinak ok...orang tengah ramai-ramai boleh kucing ini landing baik nya kat tengah-tengah itu...qas ini feveret kucing .....aku pun gerak lah ke dapur...aku pun bajet mesti kucing itu takkan buat apa2 kat anak aku nya....alih-alih...aku dengar suara anak aku...uwaaarghhh....gile kucing gigit ok tangan anak aku...cinabeng pun kucing...kuar asam jawa betul...terus aku dah meleleh dah darah kat lengan anak aku itu...besar juga...aku dah cuak dah tengok darah kuar meleleh2 macam air paip itu kan...aku terus basuh lengan anak aku itu...dan boleh pulak ada penjaga kat rumah orang tua itu main sapu je minyak gamat...aku tak basuh bersih lagi ini ko main sapu je kan kak oii...aduhai...aku pun dah risau sebab takut jangkitan jer...tak boleh jadi terus aku minta driver opis aku hantar aku balik opis....dah sampai opis itu terus gerak pergi klinik penawar...nasib lah dah gaji ...hukhukhuk...

dah sampai klinik itu...klinik itu pun orang tak ramai...masuk-masuk je pintu qas dah nampak permainan banyak dalam klinik itu terus baik sekejap....main tak hengat nya dia dengan permainan2 kat situ..muka hepi gile kut nampak mainan kat situ...dah jumpa doktor itu...doktor kata mugkin kucing itu cakar bukan gigit...sebab kesan gigitan lain....aku pun dah keliru ...tak tahulah mana satu betul....bila doktor cuci itu...pergh terdengar lah suara 'merdu' qas...hahahaha...sekuat-kuat nya dia menangis...padahal doktor itu buat perlahan jer..agaknya muka doktor itu serius dia pun jadi serius gak..hahahaha....doktor pun basuh luka itu ..letak ubat...dan letak kain kasa itu..eh betul ke kain kasa...huhuhu..




lasak tetap lasak sakit macam mana pun..tapi alhamdulilah dia tak demam...sebab aku cepat-cepat balik itu terus bagi makan antibiotik....





No comments:

Post a Comment