Thursday, January 12, 2012

tahun 2012..

tak de idea nak mengarang blog ini..dah bersawang dh ar blog aku ini haaa....mencik..mencik...semua dugaan datang bergolek...tak sempat aku nak tangkap..baru nak tangkap dah terlepas dari tangan aku...mencik..mencik..!!!

paling terkesima dalam hidup aku ini..pasal kontrak aku...frust...imagine u work so hard...letakkan semua seluruh hidup kerana kerja..tapi akhirnya tengok surat sambung kontrak itu...betapa luluh hati aku yang dah sedia luluh ini...mencik..mencik...!!!

aku dapat tahu hari jumaat lagi berapa minggu nak masuk tahun 2012..so weekend aku itu dihabiskan dengan menangis...dalam 2 hari itu juga aku menangis,menangis dan menangis...nasib tak buta mata...!!!pagi hari isnin itu aku bangun ....aku tersedar dunia ini milik Allah...rezeki yang ditetapkan oleh Allah amat luas...untuk apa aku bersedih...sedangkan rezeki itu telah Allah tetapkan pada hambanya...aku berfikiran positif...sebab itu aku amat perlukan dalam hidup aku sekarang ini....

dan tak terkecuali juga aku berterima kasih pada orang menyampaikan status aku dan memutat belitkan status aku itu sehingga aku jadi dapat kontrak sebegitu...tak pe hari ini hari aku...aku tak nak menuduh sesiapa ...tapi ramai kawan sekerja aku bagitau siapa insan yang begitu kepochi menyampaikan hal-hal yang tidak betul itu...akhirnya orang itu terasa sendiri...seolah-olah memang macam bersalah kan..takper.aku profesional...aku akan tegur ko bila hal kerja sahaja...hal peribadi hal yang sewaktu dengannya aku takkan sekali-kali bercerita dengan orang macam ko...sebab orang macam ko ibarat gunting dalam lipatan....aku tak nak menuduh tapi Allah tahu ....biar Allah yang menghukum...bukan aku....aku hanya akan mengambil langkah-langkah penjagaan supaya tidak terjerumus lagi ke dalam hati-hati orang yang busuk ini...!!



No comments:

Post a Comment