Wednesday, January 25, 2012

Semangat ke aku ini???

Haruslah semangat menceburi bidang Monavie..bukan apa..ini digalakkan oleh kawan aku Imah itu...sebab ingat beli untuk Parents aku jer...sekali terjebak pulak jadi ahli...sebab harga ahli lagi murah dari beli sebotol-sebotol tau...so sekarang kena tekun cari duit...huhuhu...bukan apa...ada lah kisah sedih yang berlaku sabtu hari itu...menangis sampai bengkak2 mata sebab kena tipu lagi dengan sang suami..entahlah...segala keputusan terletak pada tangan dia...apa yang jadi lepas ini aku hanya aku mampu berdoa ...rumahtangga kekal selamanya...dia Lelaki & Suami...segala tanggungjawab dan amanat dari yang Esa haruslah dia jaga...sekiranya dia tidak mampu lagi jaga kami berdua...aku mintak dia lepaskan aku dan anak dengan cara baik...siapa tak nak hidup gembira kan..???aku nak...aku tak nak terus berairmata sampai bengkak2 mata...bangun esok pagi tengok mata bengkak...

tapi aku kena kuat..setiap lepas solat aku mohon Allah kuatkan iman aku...kuatkan hati aku..sebab aku tak mintak dikahwini untuk disakiti...bila terjadi begini teringat nasihat kawan aku Fiza yang entry aku sebelum ini...dia kata susah seorang lelaki untuk berubah...dia tanya aku ...aku tak nak happy ke dalam life aku ini...tapi aku mampu jawab masa itu...aku terlalu fikirkan anak aku...tapi dia kata kat aku ..memang kita perlu jaga hati anak..tapi ada ke suami jaga hati kita...???betul fiza ...aku setuju kata-kata ko...aku tak bahagia tapi aku buat semua ini kerana anak aku sahaja....aku tak nak dia tidak berayah....orang lain ada peluk ayah tapi dia tak de...apa yang patut aku kata kan masa itu pada anak aku..tiada siapa yang menjaga hati aku fiza...aku yang jaga hati aku sendiri agar tidak terluka...tapi sebenarnya dah terlalu dalam luka aku ini...hingga sukar untuk sembuh...tapi apakan daya...

dia makin terleka dengan 'dunia' dia...dia tak nak berubah...berulang kali aku disakiti...tapi aku sedar aku tak sempurna...jika dia hanya tahu cari silap aku...silap dia dimana???

tapi aku sekarang dah jadi seperti tiada hati..aku kena gagahkan juga demi anakku...aku dah lama bersedia jika ditinggalkan pada bila-bila masa....sebab aku tahu..Allah itu Maha Berkuasa...

No comments:

Post a Comment