Tuesday, January 17, 2012

lebih kurang je nasib kan...

dulu masa aku kerja swasta ....sebelah company aku itu ada ofis legal firm ini le...kawan-kawan kat situ ramai melayu lah....salah seorang nya adalah si fiza ini (bukan nama sebenar)....aku kerja situ sampai lah aku kahwin tahun 2007....masa itu dia pun kahwin sama tahun dengan aku cuma aku bulan 7 dia bulan 12...masa itu memang sebelum kahwin kami bercinta adalah bercerita kisah cinta kami bila waktu lunch itu..kumpul2 kat surau kat bangunan ofis itu....kat situ lah tempat makan...kat situ lah tempat sembahyang...hehehe..semua kat situ lah...huhuhu...

tahun 2008 dia pun dapat kerja tempat lain..so lost contek sekejap...dalam tahun 2008 itu juga aku jumpa dia kat pasar malam kat rumah kat ampang...rumah mak fiza ini pun kat ampang juga....so  masa ini aku tengah peknen kan qas...dekat 6bulan masa itu..masa itu tengah bahagia lagi...semua nya indah..huhuhu..dan masa itu sempat berborak sekejap je ..fiza ini baru keguguran....kandungan dalam 2bulan masa itu...tak de rezeki....tahun 2009 itu juga dia peknen ....alhamdulilah rezeki dia....waktu itu kami dah berhubung rapat....tahun 2010 Allah menguji aku waktu ketika itu...rumahtangga aku dilanda badai...masa itu aku lost sangat kan...masa itu kawan aku fiza ini pun mengalami masalah yang sama...orang ketiga dalam rumahtangga...masa raya tahun itu juga dia berterus terang dengan aku dia tak mampu teruskan rumahtangga itu...terkejut aku masa itu ....tak sangka juga..ingat ok dia dengan suami dia...tapi itu lah Allah mengaturkan segala nya...tapi pada ketika itu aku hanya mampu mengalirkan arimata bila dia kata dia pandang muka suami dia ...dia dah tak rasa perasaan apa-apa...sedihkan...masa itu juga aku rasa begitu juga....dia kata dah banyak peluang dia bagi kat suami dia...tapi suami dia tetap perangai begitu....dalam hujung tahun itu juga aku dengar dia bercerai...pada saat itu juga aku keluar dari rumah untuk berpisah dengan suami aku .....selama berapa bulan itu juga  kami bermain perasaan...aku message kat dia untuk meluahkan perasaan sedih aku...dia pun sama...dan dlm tahun lepas dia dah berkahwin lain...tetapi secara senyap2...bila aku dah desak baru dia bagitau...tapi waktu itu juga aku dah berbaik dengan suami aku....dia pun kata mungkin jodoh aku dengan suami masih kuat...dan dia pula jodoh bukan dengan bekas suami dia dulu...jodoh dia sudah ditetapkan dengan suami dia sekarang ini....dan baru-baru ini juga dia bagitau dia dah peknen masuk 2bln...rezeki kan...

pengajaran nya...segala sudah ditentukan oleh Allah s.w.t....kita sebagai hambanya redha dengan ketentuannya...mungkin nasib kami sama ...tapi pengakhirannya berbeza....setakat mana kita dah berusaha tapi pengakhiran tetap akan ditentukan oleh Allah s.w.t..

No comments:

Post a Comment