Friday, December 30, 2011

Tentang Dhia -Episod Akhir ...3idiots Part 2...

semalam episod akhir tentang dhia kan...aduh awal-awal cerita aku dah sob sob dah...aduh cerita melayu yang aku rasa ending nya bukan lah macam drama melayu lain...kedua-dua nya hero dan heroin meninggal dunia...tapi aku kagum dengan insan bernama dhia itu...betul tau..dia tabah dan sabar...aku rasa dalam drama ini dhia ini begitu tenang...aku rasa part dia marah pun masa mak dia meninggal itu je...itu pun selepas mak mertua dia yang jahat itu tuduh dhia macam-macam...


semalam kemuncak nya paling sedih lah dalam episod dhia ....dan zikir begitu macho walaupun ketika menangis..huhuhu...cerita ini juga mengajar insan-insan didunia ini supaya bersabar dan tenang dalam menghadapi ujian Nya...Dhi mengajar kita supaya banyak mengingati Allah...watak Dhia itu memang berjaya dibawa oleh Nora Danish...sebab sebelum ini tengok dia dlm cerita Puteri Nora Danish cam tergedik-gedik sikit kan...alih-alih dalam Dhia ini begitu berkesan lakonan Nora Danish...tengok dia nangis kita pun jadi nak nangis juga...part semalam lah paling terkesan kat hati aku...lagi-lagi masa  dia diserang dengan keluarga Zikir suruh pilih antara nak diceraikan atau bermadu...ko tak gila..kalau aku gila dah...tanya soalan bangang mcm itu kat aku kan...!!akhirnya tak tertahan Dhia masuk bilik terus nangis...uwaaa air tangki mata aku terus mengalir dengan laju nya...hukhuk...

tapi pengakhiran nya memang macam tergantung...sebab mak Zikir itu macam tak terima apa-apa balasan pulak...fikir logik balasan nya adalah dia kehilangan anak lelaki dia lah...tapi memang gaya Zikir menangis masa ucapkan syahadah kat Dhia...aku nangis lagi...ohh...akhirnya Zikir pun mengucap sama dan baring di sisi Dhia turut sama meninggalkan dunia ini...ini kalah cerita Korea wooo....nangis bengkak-bengkak mata...ko hade????hahaha


dan lepas citer Dhia itu...pukul 10.30 malam itu citer 3idiots pulak...aduh ini aku nangis lagi...semalam memang hari tayangan air mata kat TV3 agaknya...citer 3idiots ini pulak sambungan..kiranya ada dua Part lah....Part 1 memang gelak gila-gila lah...aku asyik gelak je...yang Part 2 ini sedih je...kisah 3idiots mengenai 3 orang sahabat yang berkawan di sebuah kolej terkenal dengan Bidang Kejuruteraan ...hero utama Aamir Khan, hero Tamil Madhavan dan seorang lagi tak ingat lah nama nya..citer ini banyak flashback masa dorang kat kolej ini lah...yang citer flashback ini Farhan(Madhavan)....ini cerita macam mana dorang berjumpa...yang Farhan ini tak minat bidang kejuruteraan ini tapi dipaksa oleh ayah dia untuk jadi jurutera...yelah Jurutera ini kan gaji banyak..tapi Farhan ini pulak minat bidang fotografi..suka jadi jurugambar lah...gambar Farhan ini amik memang cantik-cantik...dan sorang lagi nama Raju Rastogi..kelakar ek nama???hehehe...dah macam ragi dah nama nya..hahahaha...ok melalut dah...yang Raju ini harapan keluarga lah ...ayah Raju ini sakit...adik perempuan Raju ini tak berkahwin sebab pihak Lelaki nak dowri Kereta...otak hang!!...entah apa-apa la adat dorang ini...!!dan mak Raju ini asyik menangis je...ada part paling kelakar Raju ajak kawan-kawan dia datang rumah kan...masa itu mak Raju tengah masak capati kut...mak dia bebel-bebel cakap harga makanan semua dan naik  sambil uli doh roti capati itu ....masa itu ayah dia mengerang macam minta garu lah...mak Raju ini boleh amik penguli yang untuk doh roti itu garu kan dada ayah raju ini...hahahaha...lepas itu dia uli doh roti guna penguli itu balik...dekat penguli itu ada bulu-bulu dada ayah raju lagi..hahahahahaha...aku terus yakkkkkssssss......hahahaha...tapi watak Aamir Khan best..!!dia berfikiran bijak..nakal tapi bijak...dia banyak mengajar tentang kemanusiaan ...maknanya ikut hati kita jangan ikut kata-kata orang lain...dalam hidup tidak perlu ada paksaan...filem hindustan ini memang berbeza dari yang lain...sebab bukan kisah cinta sangat...lebih kepada kisah persahabatan...

so semalam memang hari drama sedunia..hahaha...dengan hari nangis sedunia...hahahaha...

No comments:

Post a Comment