Tuesday, December 27, 2011

tak berapa sihat lah...ini entry tertangguh..huahuahua...

tak tahu lah agak nya stress sgt kut bulan ini...aku jadi pening-pening kepala...sakit-sakit badan...lenguh sana sini...eee tak suka lah...jadi macam blur je otak...tak tahu lah kenapa jadi macam itu...nasiblah anak kat rumah mak aku lagi...

pastu dugaan pun datang bertimpa-timpa...jumaat pagi lepas aku terima sms masa waktu subuh kata abah aku masuk hospital sebab sesak nafas lagi...aku bangun dalam keadaan terkejut..terus aku rasa pening...aduhai...aku pun balas sms kakak aku..tanya abah kat hospital mana...dan kebetulan masa itu kakak aku sms kakak aku yang no 2 itu..tapi itulah kakak aku no 2 itu kereta dia masuk bengkel kena overhaul....teruk kerosakan nya...dekat seminggu jugaklah dia patah kaki..dia guna anak buah abg ipar aku punya kereta [pening jup ayat aku ini]...kereta pinjam pulak kan.....nasib anak-anak dia tak sekolah...kalau tidak lagi teruk..hmmm...dugaan kan...so kakak aku no 2 ini pun nak gerak camana kan..so dia tepon abang aku tak berangkat...banyak kali k kol...akhirnya kol kakak ipar aku isteri pada abang aku...dia yg datang ambik abah aku..kali ini lama abah sesak nafas...abah kena dalam 2 pagi dekat sampai 4pagi kat hospital baru ok...setelah diberi oksigen pada abah...so masa itu abg aku menghilang entah ke mana..itu yang kakak ipar aku yang datang itu...baru-baru ini family aku pun timpa pelbagai masalah...aku ada 2 orang abang je tapi........bila difikir-fikirkan kembali lebih berguna anak perempuan berbanding anak lelaki sekarang ini....hmmmm

so lama juga abah dalam wad kecemasan...dan dipindahkan ke wad pemerhatian...tapi dalam wad pemerhatian itu dekat 1 hari juga...nasib malam itu abg aku dah menjelma kan diri dia..kalau tak ...tak tahulah sapa nak jaga abah malam itu...dalam tengah malam macam itu...abg aku sorang lagi yang jaga..ini pun menjelma apabila diperlukan ...nasib ada...hurmmm...

abah aku kena sesak nafas hari jumaat...dalam kul 11.30 mlm baru dipindahkan ke wad biasa ....biasa lah hospital alasan dorang wad penuh...bila kitaorang minta wad kelas pertama ....doktor bagi alasan abah aku dah tua tak boleh duduk dalam bilik mesti kena kawasan terbuka dan dekat dengan tempat nurse...tapi bila esok nya aku datang jenguk abah itu ...tak delah dekat mana pun katil abah aku dengan tempat nurse pun..agak tersorok juga...hmm lagi...dah lah budak-budak bawah 12tahun tak dibenarkan masuk..hmm nasib lah en.edy ikut waktu itu...dia lah jaga qasqas...bila aku dah naik aku sms  dia qasqas macam mana...en.edy kata dah masuk keta dah sebab qas lasak sangat ..tak larat nak layan...hehehehehe....akhirnya tak dapat lah laki aku jmpa ayah mertua dia...yang paling touching nya...eh touching...aku dh bagitau qas before itu nak g tengok atuk...dia  suka lah dapat tengok atuk kan...sekali sampai-sampai hospital budak-budak tak boleh naik..keciwa je muka qas siap cakap ...alaaaaaaaa...hehehe..

abah pun masa aku tengok dah macam sihat dah ...habis satu wad dia round nye...usik nurse kat situ...sabar jela ye nurse-nurse sekalian...jasa anda amat dikenang kerana sudi melayan abah saya ini..huhuhu...

pastu doktor kata abah aku dah banyak rosak dalaman nya..yelah dah umur 84tahun...dah terlalu tua pun .....panjang usia abah aku..yelah mak kepada abah aku pun meninggal dalam 98tahun...bayangkan lah ...huhuhuhu...

so tetibe aku dah tak tahu nak taip apa...hahaha...

babai...

No comments:

Post a Comment