Wednesday, December 14, 2011

perubahan itu perlu,,tapi biarlah perubahan yang mendatangkan kebaikan..

macam tajuk kat atas...memang perlu perubahan...tapi kerana terlalu inginkan perubahan ...sehingga segala-gala nya menjadi lain...lain selain-lain nya...sehingga diri sendiri terasa macam jadi pendiam pulak...bercakap bila perlu ...sedangkan diri ku bukan sebegitu...hubungan antara kawan sepejabat pun jadi lain ..disebabkan inginkan perubahan....so elok ke perubahan ???kalau perubahan itu merubah segala-gala sehingga hilang nilai-nilai hormat tapi timbul sikap takut....orang pernah kata dengan aku...biar kita hormat seseorang itu kerana kita hormat ...bukan kerana kita takut..takut dan hormat itu berbeza...hormat ini...tak perlu diminta dihormati..manakala takut pulak meminta-minta untuk dihormati sehingga kan orang hormat kepada seseorang yang lain kerana takut bukan sebab nak hormat pun...so nampak sangat ketara kat situ mana manusia terlalu inginkan perubahan sehingga melukakan hati orang ...serta  meminta-minta untuk dihormati...elok kah begitu???pada aku tak ....sebab manusia takkan ada rasa hormat apabila meminta-minta untuk dihormat...

dan selepas itu juga tidak akan ada mesra di tempat kerja lagi...masing-masing akan buat hal masing-masing...masing-masing tidak akan ada kerjasama...hal ko, hal ko...hal aku, hal aku...tolong apabila perlu sahaja..dan akan lebih ramai bersikap pentingkan diri sendiri...mungkin bagi sesetengah orang setuju dengan cara sebegitu...tapi dari situlah manusia mula bersikap tidak elok..mula membodek...menuduh orang yang tidak bersalah ...merasakan diri itu dah cukup bagus...orang atasan akan sayang orang begini..orang begini-begini banyak bermuka-muka...itu yang akan di sayangi oleh orang atasan...dan orang bersikap terbuka tidak akan disayangi...malah dipinggirkan serta diberi pelbagai amaran hanya kerana sifat keterbukaan nya...

inilah dunia...orang yang bersikap murni akan diuji..orang yang berpura-pura akan diberi keistimewaan atas kepura-puraan nya...!!

No comments:

Post a Comment