Wednesday, December 7, 2011

hidup ini jangan terlalu selesa sangat...benda kecil pun nak dibesarkan...berfikir dengan bijak..hidup jangan bongkak sangat kat atas muka bumi ini...

hmm...kadang-kadang pelik sikap orang ini...kerana benda kecil pun jadi isu...lepas itu nak tuduh orang tak tentu pasal....lepas itu menyindir tak tentu pasal...sinis betul perangai korang ini!!...lagi satu perlu ke mention dah kerja berpuluh tahun tapi perkara itu tak pernah terjadi atas korang lepas itu korang tak boleh terima langsung perubahan yang terjadi itu????sedihhhh!!!.....ini semua pemikiran yang rasa diri betul....sebab nya ko dah berkerja lama dan dah tetap kat tempat kerja tersebut..please k....!!!jangan bongkak sangat ......orang macam ko ini takkan kemana .....!!..tahu memekak ...bising tak tentu hala...tak de tujuan yang pasti...sehinggakan pasal benda kecil pun ko nak kecoh tak tentu hala...dalam hidup ini semua Allah s.w.t yang bagi rezeki itu...

truly ek aku berkawan dengan ramai orang...ada sorang kawan aku ini seksi nauzubillah...tapi hidup dia memang liar...tapi aku tengok hidup dia ok je..tak de pun aku tengok dia suka cari pasal dengan orang....sebab hidup dia ...hidup dia...walaupun pemakaian dia begitu tapi hati dia tak begitu...sebab dia terbuka...dia tak duduk bawah tempurung...even aku tak pernah beza-bezakan dia walaupun aku tengok dia memang tak pernah cukup kain kalau pakai baju...tapi selalu dia BBM aku ayat-ayat yang baik...tidak pernah lah dia nak bz body hal aku...paling bz body pun dia tanya aku duduk mana...dan tak pernah dia tanya aku kerja apa...gaj berapa...laki aku kerja apa....sebab dia dah set mind dia...dia takkan kacau hidup orang....manakala orang bertutup litup ini...sembahyang tak tinggal...puasa tak tinggal...tulis dalam fb dia benda yang baik-baik ...orang macam ini lah yang bahaya...sebab suka sibuk hal orang...sibuk tanya hantaran kahwin..orang berapa...duduk umh apa...laki kerja apa...anak sekolah mana....anak masuk u ke tidak...sibuk tengok gelang tangan orang emas ke tidak...sedihhh!!!tengok...

ada juga manusia yang berubah kerana merasa diri dah cukup bagus sebab Allah bagi dia rumah, anak, harta yang tak seberapa itu, suami yang baik tak pernah buat hal, kerja yang TETAP....dia rasa diri dah cukup hebat...sebab tak diduga bermacam-macam sampai percakapan nya berlagak mengalahkan orang yang kaya padahal ko berkelulusan apa je...bukan nak hina...aku pun ada diploma ...tapi aku tak nak berlagak sebab aku sedar diri aku ini....semua itu rezeki dari Allah even aku ini kerani je...aku tak malu ...sebab itu rezeki Allah buat aku...dan tak payah lah bongkak sangat bercakap itu ini...seolah-olah kerja yang ko buat perfect sangat...padahal banyak silap nya....semua rezeki Allah bagi ok...!!!

No comments:

Post a Comment