Tuesday, November 8, 2011

hati yang sepi sang wanita yang bergelar Abby Abadi...

Assalamulaikkum...selamat pagi...hari ini pergi kerja begitu bermalas-malasan...sehingga thumprint jam 8.05 pagi...blh gitu...suka hati je kan....sorry lah bos mood dalam mood raya lagi..huhuhu...

hari ahad hari itu aku buka twitter...so tengok2 lah TL=timeline...mcm kt wall fb itu lah...tengok2 ternampak TL abby abadi....aku baca TL dia itu ...aku sedih...tak tahu...kesian sangat dengan dia...lepas itu aku dah lama follow blog dia..mesti ramai tak tahu dia ada blog..tapi jarang2 aktif lah..

hari itu dalam blog dia ...dia cerita dia dah berpisah dengan Zul ...kekasih aka teman tapi mesra dia...aku baca kata2 dia memang aku rasa Abby tengah sunyi bila dia tengah konflik waktu itu dengan Normiang...uppss..maksudnya Norman...tapi bila hadir nya Zul...Abby kata kekosongan dan kesunyian itu terubat disaat dia memerlukan insan bernama lelaki..truly aku kata kan aku juga pernah merasai begitu...selama bertahun2 kahwin dengan lelaki itu...dan lahirkan anak untuk lelaki itu...aku tanya ko senang tak rasanya nak lupakan lelaki itu dalam sekelip mata...???susah oke...no ....no.....no....bukan senang......

tapi Abby kata sedikit demi sedikit dia dpt lupakan Norman bila Zul disisi dia...Abby sendiri tak sangka hubungan itu berlarutan sehingga 3tahun lamanya...tapi baru2 ini Abby umumkan dia tidak lagi bersama Zul....tapi paling aku kesian pada Abby dia dimasukkan ke dalam wad selepas mendengar perkhabaran Normiang n Sememey nak kahwin...oklah..mungkin orang lain ingat dia nak buat propa je...tapi cubalah fikir dengan selogik nya....manusia bila bahagia takkan fikir derita orang lain...apabila sudah terkena batang hidung sendiri baru kita tahu macamana rasanya derita itu...aku bukan kata pasal Abby tetapi manusia2 yang mengatakan dia buat propa dengan mengatakan dia masuk hospital...aku rasa dia tak gila lagi sampai buat cerita maca itu kut.....

dan tadi aku tengok blog Abby ...cerita pasal perpisahan dia dengan Zul telah pun dipadamkan dari blog dia...sebab aku baca dekat ruangan gosip kata Zul tak suka dia cerita dalam blog tentang hal peribadi...Hello Zul...janganlah gelabah...pada aku blog itu kan Abby punya suka hati dia lah nak tulis apa....tapi itu lah Abby dengan secara baiknya padamkan juga cerita yang sudah dia karangkan hanya kerana terlalu menjaga hati Zul dan keluarga...ada juga post yang baru kat blog dia tadi baru aku baca...sangat tersentuh hati aku.....sungguh kuat insan Abby Abadi ini mengharungi hidup dia...dikecewakan oleh cinta berkali-kali....dalam post terbaru Abby ...dia mahukan lelaki yang boleh membimbing nya ke jalan yang diredhai....

buat Abby Abadi..tabahkan lah hati...kuatkan iman...Allah s.w.t sentiasa menguji hambanya yang disayangi....kita mampu merancang Allah yang satu menentukan nya...

No comments:

Post a Comment