Tuesday, November 29, 2011

Aku rasa kesian...

tak tahu lah kenapa lah lelaki ini suka sangat cari pasal kan..lagi-lagi hal melibatkan perkahwinan...ini adalah alkisah pasal kawan aku seorang ini...aku dah lama kawan dengan dia sejak kitaorang dari zaman remaja lagi..masa itu aku kerja dengan kedai bunag kat KLCC...yang member aku ini kerja kat KFC...tempat kami kerja ini sebelah-sebelah je...masa itu senyum je lah bila bersua...lama-lama berborak-borak langsung jadi baik dan berkawan hinggalah kini....so baru - baru juga suami dia buat hal..sama masa suami aku buat hal...masa itu aku yang mengadu sedih dekat...actually aku memang rasa dia lah insan yang sempurna sebab member aku ini cantik..sopan...penyayang..cakap pun teratur je...dan kelakar....dia pun dapat suami..hensem..penyayang..memang penyabar pun ye aku tengok...semua serba serbi aku tengok macam perfect perhubungan itu..tapi apakan daya semua itu hanya sementara...dua bulan selepas aku krisis dengan suami ....dia pun turut bercerita dengan aku ...dia juga hadapi masalah dengan suami dia...masa itu fikiran aku blank sebab aku rasa dia dengan suami dah cukup sempurna...segalanya nampak indah...

tapi itulah jangan menilai dari luaran...belum tentu dalaman nya cantik belaka...
kawan aku ini cerita suami dia bercinta dengan ex ofismate suami dia...dulu masa sepejabat tak pun bercinta tapi bila suami dia dah berhenti jumpa pulak dalam fb...kembali balik kasih itu bersemi...hmm kadang-kadang fb ini macam punca-punca jugak...tapi permulaan hubungan itu sekadar kawan tetapi lama-lama jadi kasih...sangat bahaya ok...
kawan aku cite juga duit yang mak ayah suami dia bagi untuk bayar bil dan sebagai nya tidak dibayar oleh suami dia...hmm dari situ boleh nilai kan ..nampak sangat lah duit itu dilaburkan untuk siapa...suami dia pulak kerja membantu bisnes keluarga suami dia...kerja niaga pun bukan lah hebat ..tapi nak ada hati berbini dua ...macam bisnes itu masyuukkkk sangaatttttttt.....!!
kawan aku suami dia pernah minta izin untuk kawin dengan perempuan itu...kawan aku ini memang makan hati lah...bila tak dituruti permintaan nak kawin itu..nanti suami dia tak tegur dia...buat2 tak tahu seolah-olah kawan aku ini tak wujud...elok ke perangai macam itu...
tapi kawan aku ini sabar sebab dia kata suami dia mungkin terkena buatan dari perempuan itu...sebab dia kata dia nampak dalam diri suami itu...itu bukan suami dia...itu makhluk lain...kawan aku ini pun sejak konflik ini dia pun macam terkena sekali benda-benda halus ini....
banyak kali aku suruh dia berpisah buat sementara waktu dengan suami dia...tapi dia tak nak....dia cakap dengan aku dia kesian kan anak dia...dia kata kalau dia dah tak ada ...dia suruh aku bgtau anak dia bahawa dia buat semua ini sebab anak dia...aku sedih sangat ok...
perempuan yang minat kat suami kawan aku ini pun kiranya kawan sekolah aku dulu pun kenal dengan perempuan itu..kiranya kawan-kawan clubbing ...!!...hmmm aku pun tak tahulah kenapa lah suami kawan aku ini pun tergila-gilakan sangat perempuan...tak kisah lah kalau nak cari lagi baik..tapi pakaian memang tak pernah cukup kainlah...aku kenal kawan sekolah aku itu macam mana...memang gambar dlm fb dia tak pernah yang sopan apalagi dengan perempuan yang suami kawan aku gila-gila kan sangat ini...rasa mcm bodoh nya lah laki ko ini!!
banyak kali juga kawan aku ini print gambar yang teruk-teruk perempuan ini tapi suami dia boleh marahkan kawan aku ini sebab sibuk hal peribadi perempuan itu...boleh kan cam itu...ini isteri ko ini...tapi ko menangkan perempuan asing itu yang bukan isteri ko...WTH!!
itulah perempuan-perempuan sekarang banyak gunakan benda-benda halus untuk dapatkan suami orang...agaknya dunia nak kiamat agaknya...lebih percaya syaitan dari qada dan qadar Allah...
akhirnya baru-baru ini kawan aku bgtau dia tak nak lagi fikir semua itu ..dia pun berkawan baik lah dengan perempuan ini sebab dia tak nak konflik-konflik ini lagi...dia nak happy-happy macam dulu...aku pun dah bagi nasihat tapi ikut pada hati dia ...dia nak stay dengan suami dia...dia redha mungkin...kita tak tahu kan hati orang....mulut kata lain..hati kata lain...kita manusia ..bukan wali ...bukan manusia...apa yang Allah tentukan ada hikmah nya...Insyaallah...

No comments:

Post a Comment