Thursday, November 3, 2011

Aduhai KFCM....

aku terbaca paper metro hari ini...aku rasa macam sesal sikit lah manusia macam ini...hidup dah mewah dan glamer mulalah jawab soalan kt wartawan macam org bangang...aku tahu ko pun education ko itu xberapa nak gak...tp mentaliti ko jangan macam org tak pernah g sekolah pun ada....jawapan ko lah apek memang aku rasa macam aduhai apek..sampai tak tahu pulak membezakan mana yg buruk yg mana baik....

lepas itu paper metro hari ini aku baca mufti kelantan tegur dengan pengakuan apek yang berapa bijak itu...mufti itu kata kalau kita dah tahu tempat yang kita masuk itu ada berunsurkan arak dan segala jenis bapak alkohol (ini ayat aku)kita tidak sepatutnya masuk!!tak kira lah event apa pun yang berlangsung yang kat dalam itu...kalu kita masuk juga tanda nya kita bersubahat!!..

korang faham tak maksud kata-kata mufti itu....itu tanda nya xkira lah ko sentuh ke tidak air setan itu atau tidak....ko memang tak kan boleh masuk tempat itu...kalau masuk jugak memang ko sebenarnya membantu dan bersubahat...

mesti korang kata apahal aku sibuk2 nak kecohkan hal ini...sebab-sebabnya:
1.KFCM itu public figure...
2.Bila ko public figure semua benda ko buat jadi perhatian..
3.Ko penjaga gol terkenal tau..pastu ramai jadikan ko idola tau apek..so ko fhm2 lah esok lusa ramai lah terpengaruh dengan perangai ko ini...sebab nanti semua orang boleh cakap macam ini 'aku tak sentuh pun arak itu'  kalau orang masuk pub ke disko ke...apa2lah yang sewaktu dengan nya...macam ibarat ko pegang babi kan...memang ko tak makan tp kalau ko pegang tetap HARAM kan...kalau ko pegang ko kena samak...sama lah macam minum arak..ko kata ko xminum atau xsentuh tapi ko masuk tempat yang ada arak sama lah dengan bersubahat..!!

jawab menggunakan akal!!bukan lutut ko apekk oiiiii.....

kan nampak tak kat situ....

so malas nak komen banyak2 ...aku rasa bagus mufti itu tegur.....aku rasa mesti famili apek ini rasa malu dengan perangai anak dia...dulu mungkin lah famili dia mesti rasa bangga ada anak macam ini...tapi itulah harapkan hujan hingga ke petang...anak yang dia sangka hebakkk ini dah jadi terbalik...pada aku apek...ko janganlah kejutan budaya sangat...orang lain ada makwe hebakk mu pung nak makwe hebakk gak...tapi ko yang aku tengok makin teruk....

buat apek cari duit banyak2 masa muda ini..jangan habiskan duit dengan berjoli je...sebab ko tahu tak kerjaya atlet ini tak lama..sampai satu tahap ko akan down tau..so tolonglah berkhidmat lah dengan negara malaysia ini selagi boleh..jangan nanti lebih cerita gosip berbanding cerita kerjaya...

No comments:

Post a Comment