Monday, October 24, 2011

qasqas turn 3 year old...!!

berkahwin pada 12.7.2007..tarikh keramat buatku dan suami....bercinta selama 3tahun...sungguh byk dugaan kami semasa bertunang...kekangan kewangan, keluarga...cemburu, merajuk, skandal...dan banyak lagi sebenarnya...akhirnya kami dapat disatukan pada tarikh di atas...sungguh di waktu bertunang byk dugaan nya begitu jugak semasa selepas berkahwin...bukan senang oke...sgt mencabar....dugaan anak pulak...tengok kawan-kawan yang sama berkahwin sudah bunting pelamin ...aku pulak xjugak kunjung tiba rezeki itu...

masa berlalu tanpa disedari hampir 7bulan baru Allah dtgkan rezeki yg paling terindah dlm hidupku...masa itu tahun baru cina...aku balik kampung sebelah mak aku kt kedah....masa itu ramai makcik2 aku tegur kata badan aku nampak mcm berisi dan 'lain'...takut je dengar lain kan..hahahaha...tp mmg betul lah....sepanjang balik dr kedah itu aku tidur je ....sepanjang2 jalan...aku letih sgt, pening...rs tekak mcm xselera......sb sebelum itu aku keje partime kt kedai bunga kt klcc....mmg buat kerja berat masa itu...angkat kotak berat2...aku memang takkan rasa aku peknen....bila dh blk dr kedah itu aku cek tp negative....

so mmg mcm alah bisa tegal biasa...aku pun xheran sgt...bila dh dkt sebulan lebih aku xdtg 'P'..aku cek sekali lagi...baru lah POSITIF....alhamdulilah...rezeki dari Allah...memang masa itu aku rasa bertuah Allah perkenankan doa ku...so bulan berganti bulan...dari berat 60kg ..naik ke 66kg....lepas itu statik hingga ke 9bulan...punca nya aku tidak lalu utk menjamah nasi...lebih suka makan mee n mihun...lepas itu jeli...kelakar betul...itu je yang aku lalu nk makan...sgt xlalu nasi....sampai 1 bulan aku terbaring atas katil je...mungkin penangan anak sulung...dan anak yang diminta...kena bertahan lah....kena sabar banyak....

bulan berganti bulan ...akhirnya tiba lah masa nya...pada tanggal (skema nya ayat)..hahahaha.....pd 24.10.2008....jam 6.00 pagi aku kejutkan suami sebab ada keluar darah ....tanda darah la kira nya....agak lama jugak aku sakit sbb laluan xbuka....akhirnya tunggu punya tunggu...dok pun pecah air ketuban.....teran punya teran..akhirnya jam 8.20mlm..selamat lah aku melahirkan cahayamata perempuan yang diberi nama NUR QASRINA ZULAIKHA...alhamdulilah aku senang melahirkannya...tanpa bersusah payah....normal...dan xsilap aku hanya 4 kali teran sahaja...sgt mudah beranak kan qasqas...syukur....

dan sekarang membesar dengan jaya nya...tp cuma yg agak xcntik adalah dimulut nya itu....


-



-



-


-



-



-


-












pinta ibu hanya qasqas menjadi anak yg solehah yg berjaya didunia dan akhirat....amin...amin...ya rabaalamin.....

No comments:

Post a Comment