Tuesday, October 18, 2011

investment...(utk masa depan yg gemilang)....

tajuk kt atas mmg xblh blah la...lain rumah yang aku cari lain rumah yg aku jmpa...mmg nak beli ...tp beli utk investment...yg rumah sendiri bila..tak tahu lagi lah..rumah sendiri payahnya nk cari...nk selesa...nk yg dkt tmpt kje...dkt dgn semua infrastruktur...semua nk dkt...hrga pun dekat nak mati la nk byr..hehehe...

ini aku beli pun utk masa depan anak...masa skrg pun rumah dh mahal...masa anak aku nt tak tahu lah mahal mana kan rumah nya..bila dia dh bsr blh lah dia takeover rumah tu...wlupun kecil rumah tu ...tak apa lah...aku dulu pun rumah kecil jugak...tp lama2 oklah...duk dkt tgh bandar ini nak rumah besar mmg kena bayar mahal lah kan...xpe lah ini aku fikir utk anak je....nt utk aku n ayah dia ...aku fikir kemudian lah....lgpun ...sapa blh meramal masa depan kan...sekarang bahagia masa akan datang kita tak tahu kan....

esok nak g bayar deposit rumah itu....agak ssh beli rumah kan...itu lah agaknya punca ramai menyewa....xde duit deposit xde lah rumah k...nasib lah aku ada simpanan sikit...itu pun aku saiko ejen itu kata aku mampu byr deposit sikit je..itu je aku ada...selebihnya aku nk tgu kwsp bru aku leh byr balance kt ejen tu..saiko x....hehehe...

mula2 xbg..nk 10% deposit...aku kata xpe lah xjadi..blh cm gitu..hahaha...saiko...alih2 ejen tu kol kata blh...aku pun saiko lg..kata aku dh tgk rumah lain so aku mcm xnk beli rumah itu...ejen itu kata aku nk serius nk beli ...dia pun serius lah..hahahaha...aku gelak je dlm hati...so aku xnk la saiko lebih2 kan...so aku bgtau nt aku byr kt ejen itu esok lah...so hrp2 lah xde hidden charge plak...takut aku..lebihan duit kwsp nt aku nk beli lah rumah lain utk aku n ayah qas plak..rumah yg ok sikit ....aminnn...harap segala dipermudahkan segala urusan...amin....

No comments:

Post a Comment