Tuesday, May 3, 2011

bosan...penat hidup kekurangan duit...duit..duit...

cuti 3hari duit habis je lah...hmm kan best klu cuti duit xhabis...hmm...

penat sebab asyik kekurangan duit smpi kadang-kadang terasa diperli oleh keluarga sendiri...hmm..what to do...aku bukan dpt lelaki kaya...dan aku sudah cuba memperbaiki hidup aku...kerja pun tidaklah sebagus mana tp masih halal...

aku masih berpegang kepada rezeki masing-masing..rezeki adik beradik baik-baik belaka...rezeki aku je masih ditakuk itu...masih sama..tidak pernah cukup...entah di mana silap nya...org lain bahagia berbekalkan duit..boleh bermegah dgn kereta yang besar ..gelang penuh keliling tangan ..tapi aku..mengikut je rezeki yang ada...terima sahaja lah...nk cri duit lebih xreti..aku bkn ada kebolehan yg boleh dipertaruhkan...

kalau aku disekeliling orang yang punya duit aku akan diperendahkan..nk bt mcmana lagi..aku hidup dlm dunia bkn seorang..byk mulut perlu ku suapkan..tp masih digelar miskin oleh orang yang mempunyai lebih banyak duit dari aku...akan timbul soal dh dpt gaji tp belum berakhir bulan sudah habis duit gaji...sekarang dunia memang memerlukan duit...bila ada duit adik beradik akan suka dan sayang kita...bila tiada duit org sering mengelarkan diri kita miskin..!!!


"xsemua manusia dilahirkan bertuah dalam dunia ini...xsemua manusia lahir dlm dunia ini ada rupa yang cantik dan hensem..."

semua terpulang pada rezeki dan jalan yang Allah tetapkan buat kita...



p/s: pada setiap masa aku berdoa biarlah Allah jadikan aku kaya..kaya..dan kaya..serta banyak duit...aku xmahu dipandang rendah lagi oleh manusia2 yang suka merendahkan diri aku yg sedia rendah ini...

1 comment:

  1. iqa kena syukur tau iqa masih ada keta walau x besr tp lebih besar dr keta kancil n viva kan? Alhamdulillah rezeki anak tu ada walau x seberapa tp syukurlah masih cukup makan pakai n masih ada tempat tggl yg selesa...mari kita sama2 bersyukur erk...akak rasa akak lg teruk dr iqa...hermmmm

    ReplyDelete