Monday, February 7, 2011

cuti+cuti+cuti...

org lain mgkin ade tmpt dh thu utk ditujui bila cuti ..aku plak melayan demam ank dara aku...tiap2 mlm tido xcukup...adoyai...bila mlm je demam..bila siang plak cirit birit...adoyai..kesian ank ku...so mlyn demam dia mmbuat kan aku n kakak aku duk terperuk kt rumah je..yg klakar nya ank dara aku yg mengajak utk keluar..begini la kata2 nya.."ibu..jom ibu...jom g SK.." SK tu NSK sbnrnya..pasaraya dkt rumah mak aku..wah..aku pndg smbil tersenyum kt dia..dia yg xsihat tp gaya mngajak mcm dia dh sihat sgt je..hehehe..tp 1hari jgk la aku xkuar...tp akhirnya xtahan duk memerap kt rumah ..hr jumaat bru la kami keluar g giant kota damansara...duk merayau2 hbskan duit yg mmg dh makin xde ni..(lmbtnye nk gaji lg)...pastu hr jumaat tu "dia"msg suh blk sb hr sabtu tu "dia"cuti ...aku mls jgk nk blk..sb rs mcm xde hati nk blk lg(walaupun byk kali sudah dipujuk oleh dia)..akhirnya aku mengalah la..hr sabtu tgahri aku smpi umh bkt jalil...so the whole sabtu aku hbs kan bersama "dia"..smpi je rumah bkt jalil ..ank dara aku memunggah brg2 mainan smpi hbs la sepahkan seluruh rumah..pening kpla aku tgk bersepah rumah tu...adoyai...pastu tgk peti ais...kosong je..hnya ada telur..hmm rs mcm bengang pun ada..xreti "dia"nk g beli...hmm sakit hati pun ada...so aku kejutkan "dia"suh g beli la..kang aku xmasak ssh plak..hmm...aku masih punya hati perut lg stlh apa yg dia dh bt kt aku..aku xmau digelar isteri derhaka plak kt akhirat nt...seperti sblm ni aku mahukan syurga ....walaupun dlm hati msih luka...ssh sbnrnya nk ubati luka dlm hati aku ni..hnya Allah mampu mengubati luka ini...so ahad smlm aku blk semula ke rawang...terus terang aku katakan hati aku xberapa gembira bila brada disisi dia..aku pun xthu knp..bila aku blk rumah di rawang hati aku berbunga kmbali..seolah2..jiwa aku berada di rumah rawang tu..lebih aman dan damai...aku blk rawang pun sb kakak aku nk jaga qas utk bln 2...bln 3 nt mgkin aku hntar qas blk semula ke pengasuh dia..hopefully sgt sgala berjaln lancar kembali..amin...

No comments:

Post a Comment