Thursday, October 14, 2010

tenang

hari ini aku agak tenang..sb smlm kami berdua berbincang secara diplomasi...sb slama ni kami xpernah berbincang secara elok..mgkin itu silapnya..apabila kita marah akan terkeluar la kata2 yg xsdp didgr...tp kali ini seolah2 Allah mendatangkan petunjuk utk aku bersbr dan bertenang dlm perbincangan kali ini...sblm ni aku agk emosional..isteri mna yg xemosional mngetahui hbgn sulit suami nya...aku jga dpt mmbaca msg yg pempuan tu anta kpd suami ku...pelbagai jnis msg...kata2 yg blh 'melemahkan' hati suami ku...tp utk kesekian kali nya aku tidak berasa marah...aku tersenyum sndiri..aku sndri xthu knapa aku blh tersenyum...sb sblm ni aku msti mrh dan melenting...mgkin Allah memberi kekuatan utk aku menempuh ujian seterusnya...supaya aku menggunakan psikologi pula pada kali ini...

dan bt kli terakhir aku berkata pada suamiku smlm...aku ckp dgn dia..."abang, sekiranya ada jodoh antara kita maka adalah..sekiranya tiada..saya sbg isteri redha dgn ketentuan ini...saya sntiasa mendoakan kebahagiaan abang..." reaksi suami ku ketika tu hnya mampu terdiam...

No comments:

Post a Comment